دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار و مشاور رئیس سازمان محیط زیست گفت: خواف و سرخس دو شهرستان غبارآلود فوق بحرانی در خراسان رضوی هستند که به مدیریت ویژه نیاز دارند.

سفر به خراسان رضوی

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد طهماسبی در حاشیه ستاد گرد و غبار خراسان رضوی افزود: در سفر گذشته به استان برای این دو شهرستان مصوبات و پیگیری های ویژه با حضور مسوولان و مقامات کشوری داشتیم و مصوباتی در ستاد ملی گرد و غبار برای آنان تصویب شد.

وی بیان کرد: با توجه به پدیده اخیر گرد و غبار در این استان و بخصوص شهرستانهای مذکور امروز با هدف رصد اقدامات عملیاتی شده مربوط به مصوبات ستاد ملی گرد و غبار به مشهد سفر کردم.

طهماسبی بیان کرد: از جمله مسایل مطرح و مورد رسیدگی در ستاد گرد و غبار خراسان رضوی که با حضور معاون عمرانی استاندار این استان برگزار شد، تعیین فرصت سه ماهه برای انجام اقدامات عاجل و سریع برای مدیریت بحران کنونی در دو شهرستان خواف و سرخس است . 

وی بیان کرد : در این راستا اقدامات باید با هماهنگی ، همکاری و بدون فوت وقت به صورت ویژه توسط دستگاههای مسوول صورت گیرد و از هرگونه پراکنده کاری در این خصوص باید خودداری شود و برنامه عمل استانی مصوبه شورای برنامه ریزی استان ملاک عمل باشد.

وی تاکید کرد: در پایان فرصت سه ماهه تعیین شده بار دیگر سفری جهت رسیدگی به اقدامات انجام شده انجام خواهد شد.

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با بیان اینکه شهرستان سرخس یه شدت تحت تأثیر گرد و غبار برون مرزی است و به دلیل برداشت های غیر اصولی از مراتع و زمین های کشاورزی، تغییرات اقلیمی و غیره شاهد فوق بحرانی شدن وضعیت این شهرستان هستیم .

وی اظهار کرد: در شهرستان خواف نیز بیشترین مشکل در منطقه سنگان خواف است که شاهد فعالیت معادن غبارخیز و تبعات ناشی از آن هستیم اما انتظار است با توجه به مسوولیت اجتماعی بهره برداران معادن در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در این زمینه اخطارها و برخوردهای قانونی در چارچوب شیوه نامه کشوری الزامی است

کد خبر 775771
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha